#NOésNO

Voldríem no haver de fer aquest escrit però lluny de la solidaritat, la convivència i el respecte a la diversitat, en el passat ple municipal del 25 de Gener, a la sala es va sentir un discurs xenòfob i ofensiu de la mà del PP de Creixell i ho hem de denunciar per coherència i principis.

En el moment de les votacions davant el Protocol per unes Festes No Sexistes #NoesNo, iniciativa portada per les companyes de les Papallones Liles i presentada en moció per l’equip de govern, el Partit Popular de Creixell, representat per Maria Juncal i Pedro José Martinez, van votar en contra, és a dir, van votar en contra d’una metodologia comuna de treball per actuar davant les agressions sexistes i i poder garantir les eines necessàries perquè la ciutadania conegui quins passos s´han de prendre davant possibles agressions o discriminacions, contra la creació d’espais segurs i horitzontals.

La sra Juncal va al·legar que en el nostre poble de Creixell aquests protocols no són necessaris perquè tothom sap que s’ha de fer i aquestes coses al municipi no succeeixen. Semblar ser doncs que el Partit Popular de Creixell té el control absolut de tot el que passa al municipi: vexacions, menyspreus, insults, abús de poder d’una persona sobre altre, tocaments no desitjats, etc.

I no contents en aquesta afirmació, ens va donar la seva següent raó. Votaven que NO perquè a la sra Maria Juncal se li havia declarat persona non grata i les Papallones Liles no l’havien defensat, cosa que SI van fer totes les altres associacions del municipi. Aquesta darrera dada la posem en dubte.

Senyora Juncal, persona non grata la vam declarar nosaltres, la CUP, i ho tornarem a fer tants cops com sigui necessari. Només cal veure els fets de la seva posició davant un protocol que vol garantir la seguretat i és un pas més cap a la lluita contra la violència de gènere.

Hagués estat més humil dir simplement per exemple que NO perquè va ser presentat per un grup de dones d’ideologia clarament d’esquerres i independentistes. Sigui conseqüent i no menysprei la intel·ligència del seu contrari. Va anteposar els seus temes personals amb una iniciativa positiva i necessària pel nostre municipi

Al torn de precs i preguntes el Partit Popular va demanar a l’equip de govern que ja que s’aprovava el Protocol No és No, millor seria centrar-se en prendre mesures de seguretat davant els robatoris que s’estaven vivint aquests dies al municipi.

A partir d’aquí la lectura que es va fer ens preocupa i molt. Es va acatar la situació a la massa d’emigrants de la comunitat magrebí, gitana i llatinoamericana. Sense escrúpols vam haver de sentir que eren «gente de mal vivir», que a causa d’aquest descontrol corren drogues i ocupes per tot el municipi. Es demanava com a solució tapiar totes les cases que fossin desnonades pels bancs, fet que no és ni viable ni soluciona res, entre altres coses perquè l’alcaldia no té poder de decisió davant aquestes situacions, evidenciant el desconeixement jurídic.

No acceptem de cap manera discursos xenòfobs que incentivin el racisme i la divisió entre el veïnatge. Es intolerable promoure accions que separin a la població entre «gente de bien» i «gente de mal vivir» com va fer el Partit Popular a la sala de plens

Al nostre municipi no podem permetre que s’intentin aplicar les mateixes polítiques de murs que la Unió Europea imposa dins les seves fronteres i que no són vàlides per una majoria social. Denunciem públicament qualsevol proposta com l’exposada per la senyora Maria Juncal i el Partit Popular que pretengui anar en contra dels principis bàsics que sostenen la llibertat de les persones i dels pobles.

Cal treballar fermament per aplicar solucions i normatives d’acollida que dignifiquin la vida de qualsevol persona que fugint per la força dels seus països, igual que tants catalans i espanyols van haver de migrar forçats per la Guerra Civil i la dictadura, busquin refugi ara a les nostres contrades. És una obligació ètica i moral de socórrer a la gent que ho necessita.

Només reconeixent a totes les creixellenques persones de ple dret aconseguirem la cohesió social, vers al contrari que el Partit Popular de Creixell que pretén fer fora del municipi a totes aquelles persones que pel seu color o estatus social no sigui, al seu parer, «gente de bien».

La CUP no volem cases tapiades, es inviable fer créixer el turisme que diuen defensar amb aquesta visió decadent dels nostres carrers, volem espais públics oberts que funcionin per cohesionar i on potenciar els vincles de solidaritat, volem recuperar aquestes habitatges tancades en mans dels especuladors bancaris per ús municipal. Només així aconseguirem crear un nucli urbà digne per Creixell.

Per tot plegat, ens oposem amb fermesa a l’exposició de discursos com el que vam sentir a la sala de plens aquest passat 25 de Gener i convidem a la ciutadania a la participació per crear juntes un Creixell millor.